Αχτσιόγλου: Δεν υπάρχει δικαστική απόφαση για την επιστροφή εισφορών στους συνταξιούχους

Στην επισήμανση ότι «ουδεμία δικαστική απόφαση έχει εκδοθεί για την επιστροφή παρανόμως παρακρατηθέντων εισφορών υγείας», προχώρησε η υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, μιλώντας στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά το κοινωνικό μέρισμα.

Η κ. Αχτσιόγλου, μάλιστα, τόνισε ότι «η επιστροφή των εν λόγω ποσών για την περίοδο 2012-2016, είναι αμιγώς πολιτική απόφαση, η οποία ποτέ δεν ελήφθη από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ».

Αναφερόμενη στην προέλευση του πλεονάσματος, υπογράμμισε ότι «η υπέρβαση του δημοσιονομικού στόχου οφείλεται:

  • Στην αύξηση των εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία από τις εισφορές των μισθωτών λόγω της μείωσης της ανεργίας, της αύξησης της απασχόλησης και της καταπολέμησης της αδήλωτης εργασίας.
  • Στην αύξηση των εσόδων από την πάταξη της εισφοροδιαφυγής και τις ρυθμίσεις οφειλών, μέσω και της αποτελεσματικότερης λειτουργίας του ΚΕΑΟ.
  • Στη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης λόγω της εκκαθάρισης του μητρώου εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, αλλά και της ταχύτερης έκδοσης συντάξεων με αποτέλεσμα τη μείωση των αναδρομικών ποσών».

Και πρόσθεσε ότι «τα ανωτέρω οδήγησαν σε θετική απόκλιση του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ ύψους άνω του 1,1 δισ. ευρώ έναντι του στόχου».

Απαντώντας στον κ. Βενιζέλο για τα πρωτογενή πλεονάσματα σημείωσε ότι «μας καταγγέλλετε για υφεσιακή σύλληψη και εξοντωτικά πρωτογενή πλεονάσματα, όταν είχατε συμφωνήσει σε πολύ υψηλότερους στόχους, τους οποίους μάλιστα δεν επιτυγχάνατε. Όπως προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 (ν. 3985/2011), το οποίο υπέγραψε και ο κ. Βενιζέλος, “Το μείγμα πολιτικών της Κυβέρνησης στοχεύει στη δημιουργία από το 2014 και μετά πρωτογενών πλεονασμάτων της τάξεως άνω του 6% του ΑΕΠ”. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο του δεύτερου προγράμματος, η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ συμφώνησε σε δημοσιονομικούς στόχους 4,2% και 4,5% για τα έτη 2016 και 2017 αντιστοίχως, τα οποία η παρούσα κυβέρνηση μείωσε σε 0,5% και 1,75%».

Αναφερόμενη σε όσα νωρίτερα είχε πει ο Νίκος Δένδιας για τη νομοτεχνική βελτίωση, τόνισε ότι «μας κατηγορείτε για κακή νομοθέτηση και μη εξειδίκευση των προϋποθέσεων για τον καθορισμό των δικαιούχων. Καταθέτουμε νομοτεχνική βελτίωση με σκοπό τον εξειδίκευση των ως άνω παραμέτρων, ιδίως των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων των δικαιούχων. Ωστόσο, επειδή η κριτική έχει και τα όριά της, στο πλαίσιο διανομής κοινωνικού μερίσματος το 2014, η σχετική διάταξη που έφερε στη Βουλή η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (ν. 4254/2014) είχε ως εξής: “Διατίθεται ποσό τετρακοσίων πενήντα εκατομμυρίων (450.000.000) ευρώ από το Πρωτογενές Πλεόνασμα Γενικής Κυβέρνησης έτους 2013 για την καταβολή κοινωνικού μερίσματος προς στήριξη των πολιτών και οικογενειών με χαμηλό συνολικό ετήσιο εισόδημα και ακίνητη περιουσία μικρής αξίας, με βάση ειδικά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, τα οποία καθορίζονται με την κοινή υπουργική απόφαση της περίπτωσης 3 της παρούσας”. Ήταν αυτή η ρύθμιση αόριστη ή όχι;», αναρωτήθηκε η κ. Αχτσιόγλου.