Κύριες συντάξεις: Μείωση εκκρεμών αιτήσεων – Έρχεται το ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας

Πηγή: Pixabay

Στις 58.000, αλλά χωρίς να αποφευχθούν τα λάθη, υποχώρησαν τον Ιούνιο οι ληξιπρόθεσμες αιτήσεις για απονομή κύριας σύνταξης. Υπάρχουν επίσης άλλες 30.000 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί πολύ πρόσφατα και θεωρούνται ως μη ληξιπρόθεσμες (χρονικό διάστημα αναμονής μικρότερο των 90 ημερών). Πρακτικά, στο σύνολό τους, φαίνεται πως έχουν μειωθεί κάτω από τις 90.000 οι εκκρεμότητες για απονομή κύριας σύνταξης.

Ο στόχος που έχει τεθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ παραμένει η ολοκλήρωση της διαδικασίας για όλες τις ληξιπρόθεσμες αιτήσεις, να πραγματοποιηθεί το αργότερο μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

Σειρά θα πάρουν το φθινόπωρο οι επικουρικές συντάξεις, που λόγω της έμφασης που έχει δοθεί στην απονομή των κύριων, έχουν μείνει λίγο πίσω. Πρόκειται για περίπου 120.000 ληξιπρόθεσμες αιτήσεις που θα ενταχθούν σε ανάλογη διαδικασία επιτάχυνσης. Ακολουθούν τα εφάπαξ και τα μερίσματα.

Στο πλαίσιο της απεμπλοκής της απονομής των συντάξεων από γραφειοκρατικές διαδικασίες, η διοίκηση του ΕΦΚΑ και το υπουργείο Εργασίας, προωθούν άλλο ένα μέτρο, το «ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας». Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα λειτουργεί συμπληρωματικά με την ψηφιακή διαδικασία απονομής συνταξιοδοτικών παροχών του Φορέα. Ο στόχος είναι η επιτάχυνση της ολοκλήρωσης ελέγχου των αιτήσεων, μέσα από την συστηματική ενημέρωση και επικοινωνία των εμπλεκόμενων μερών.

Στην ειδική πλατφόρμα που θα δημιουργηθεί, θα έχουν πρόσβαση, εκτός από τον διαχειριστή της εφαρμογής, οι πολίτες, ο υπάλληλος που θα έχει «χρεωθεί» την διεκπεραίωση της αίτησης και ο επιβλέπων προϊστάμενος.  Σε κάθε αίτηση θα υπάρχουν τρία πεδία: Πληροφορίες αίτησης, έγγραφα και επικοινωνία. Στην πλατφόρμα θα  παρέχεται η δυνατότητα επισύναψης όλων των εγγράφων και των δικαιολογητικών που πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση συνταξιοδότησης. Όλοι οι χρήστες θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα εν λόγω έντυπα, με στόχο τον έλεγχο και την επικύρωσή τους.  Ή αν διαπιστώνεται πρόβλημα τότε θα εντοπίζεται πολύ πιο γρήγορα και με ψηφιακό τρόπο, θα επιδιώκεται να διορθωθεί. Για το λόγο αυτό θα παρέχεται η δυνατότητα της επικοινωνίας, μεταξύ όλων των χρηστών.