ΔΥΠΑ: Πρωτοφανής πρόκληση τα 7,1 εκατ. ευρώ για την επικοινωνία-διαφήμιση του Οργανισμού το 2023

Το πρόβλημα της ανεργίας στη χώρα μας δεν είναι η έλλειψη διαφήμισης των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ, αλλά η έλλειψη ουσιαστικής στόχευσης και βούλησης να μειωθεί πραγματικά η ανεργία και να στηριχθεί ποικιλοτρόπως το εργατικό δυναμικό.

Γράφει ο Γιώργος Μακράκης

Γιώργος Μακράκης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων ΟΑΕΔ

Ο ΟΑΕΔ αποτελεί τον μοναδικό δημόσιο φορέα απασχόλησης στη χώρα μας, και απευθύνεται, εκ των πραγμάτων, σε ένα τεράστιο «κοινό», καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου του Οργανισμού, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στη χώρα μας τον Νοέμβριο του 2022 ανέρχονταν σε ένα εκατομμύριο σαράντα εννέα χιλιάδες!

Με τόσους ανέργους, λοιπόν, οι όποιες δράσεις του ΟΑΕΔ (προγράμματα απασχόλησης, επιδόματα, εκπαίδευση-κατάρτιση κλπ) αποτελούν έτσι κι αλλιώς πόλο έλξης ή αν δεν αποτελούν, σίγουρα το πρόβλημα δεν είναι η διαφήμισή τους.

Το έργο μας έχει, εκ προοιμίου, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την κοινωνία και συνεπώς για τα ΜΜΕ, τα οποία είναι, θεωρώ, υποχρεωμένα να αναφέρονται σε αυτό το έργο και να αναδεικνύουν τις δράσεις και τα προγράμματα που υπάρχουν, αν θέλουν να ανταποκρίνονται στο ελάχιστο στον ρόλο τους. Έτσι κι αλλιώς, δεν είναι λίγες οι φορές που τα προγράμματα του Οργανισμού ανακοινώνονται πρώτα από τα ΜΜΕ και έπειτα από τον ΟΑΕΔ.

Επίσης, στη σύγχρονη ψηφιοποιημένη εποχή, ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας και άρα και των ανέργων μπορεί να ενημερωθεί άμεσα ηλεκτρονικά, είτε μέσω επίσκεψης στις σχετικές ιστοσελίδες είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Με τα δεδομένα αυτά, μοιάζει τουλάχιστον περιττή πολυτέλεια, ή μάλλον προκλητική πολυτέλεια, στις πλάτες του πλέον ευάλωτου πληθυσμού, να διοχετεύεται το ιλιγγιώδες ποσό των 7,1 εκατ. ευρώ σε διαφημιστική δαπάνη επικοινωνιακού τύπου για τον ΟΑΕΔ.

Από έναν προϋπολογισμό για τέτοιες δαπάνες που ξεκίνησε όταν ανέλαβε η τωρινή διοίκηση από τις 630 χιλιάδες, εκτιναχθήκαμε στα 7 εκατομμύρια. Οταν φωνάζαμε ότι το 1,3 εκατομμύριο του περσινού προϋπολογισμού για επικοινωνιακές δράσεις ήταν εξωφρενικό, που να φανταζόμασταν ότι φέτος αυτό θα επταπλασιαζόταν!

Και δεν είναι επιχείρημα ότι τα περισσότερα από τα λεφτά αυτά είναι από τα Ταμείο Ανάκαμψης και άρα δεν πειράζει. Γιατί το Ταμείο Ανάκαμψης δεν ήρθε, θεωρητικά τουλάχιστον, για να πετάμε χρήματα από το παράθυρο. Αυτά παραπέμπουν σε χειρισμούς άλλων εποχών, που ακόμα τους πληρώνουμε.

Το Ταμείο Ανάκαμψης ανταποκρίνεται σε αιτήματα της Ελληνικής Πολιτείας και η Ελληνική Πολιτεία αξιολόγησε ότι με 7 εκατομμύρια επικοινωνιακής προβολής του ΟΑΕΔ, θα καταπολεμηθεί το τέρας της ανεργίας;

Αυτές τις προτεραιοποιήσεις κάνει; Και για να μη μείνει καμιά αμφιβολία για το ποιος δουλεύει ποιον και γιατί τελικά δουλειές ξανά δεν υπάρχουν, μοιάζει κωμικοτραγικό ότι δεν έφτανε στον προγραμματισμό τους ότι ενέταξαν 6,1 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στη διαφημιστική προβολή του ΟΑΕΔ, αλλά υπολόγισαν στο προϋπολογισμό του Οργανισμού, άλλα επιπλέον 930.000 για διαφημιστική προβολή από ιδίους πόρους! Εν ολίγοις, επτά εκατομμύρια επικοινωνίας, σε βάρος της κοινωνίας!