Σύμβαση εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Κέρδη και ζημίες για τους εργαζόμενους

Νέα σύμβαση εργασίας υπέγραψαν τα δύο παλαιότερα σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η διάρκειά της είναι διετής και καλύπτει τους 700 από τους 1.080, συνολικά, εργαζόμενους. Ξεχωριστή σημασία έχει ότι στη σύμβαση συμφωνήθηκε να ενταχθούν οι εργαζόμενοι από την Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) στα υπάρχοντα κλιμάκια του προσωπικού κίνησης και διοικητικών αλλά και η έναρξη της οικονομικής τους εξίσωσης.

Στα αρνητικά της σύμβασης είναι ότι ισχύει «πάγωμα» μισθών για την επόμενη διετία, ενώ δεν υπάρχει καμία δέσμευση από την πλευρά της διοίκησης για ανάκληση των απολύσεων που πραγματοποιήθηκαν τη διετία 2019-2020. Επίσης, υπάρχει η πρόβλεψη για «δοκιμαστική περίοδο» άνω του ενός έτους για τους εργαζόμενους με ακόμα πιο χαμηλό μισθό…

Πάντως, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησε ότι δε θα εφαρμοστεί σύστημα εκ περιτροπής εργασίας και δεν θα τεθεί κανείς εργαζόμενος σε αναστολή, ούτε θα ενταχθεί στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.

Η παράταξη ΕΜΕΙΣ-ΑΡΚΙ της ΓΣΕΕ χαιρέτησετην υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την χαρακτήρισε ως ένα σημαντικό βήμα προάσπισης των εργαζομένων. Θεωρεί μάλιστα ότι είναι θετικό το γεγονός ότι η διοίκηση δεν πρόκειται να κάνει χρήση των μέτρων της εκ περιτροπής εργασίας, της αναστολής σύμβασης και της ένταξης στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, καθώς έτσι διασφαλίζεται ότι οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν πρόκειται να υποστούν μειώσεις αποδοχών, όπως συμβαίνει με εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους, άλλων κλάδων.

Την ίδια στιγμή βέβαια, η παράταξη ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών χαρακτήρισε «επαίσχυντη» τη συμφωνία. «Έχουμε τονίσει επανειλημμένως ότι οι ΣΣΕ δεν πρέπει να υπογράφονται στα κρυφά και μακριά από τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι εκείνοι που θα αποφασίζουν για το τι πρέπει να γίνει. Εχουμε μια ΣΣΕ κομμένη και ραμμένη στις απαιτήσεις του εργοδότη, γι’ αυτό εξάλλου χτες ο διευθύνων σύμβουλος με μήνυμά του πανηγύριζε», επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.