Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Επέκταση σε 6 κλάδους μετά τις Τράπεζες και τα Σούπερ Μάρκετ

(Ξένη Δημοσίευση). Οθόνη υπολογιστή της τράπεζας Πειραιώς, που δείχνει την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, κατά τη διάρκεια επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, Δευτέρα 04 Ιουλίου 2022.Τα υποκαταστήματα μίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ και μίας τράπεζας όπου από την 1η Ιουλίου εφαρμόζεται η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, με αποτέλεσμα να καταγράφεται με διαφάνεια και σε πραγματικό χρόνο η προσέλευση, η αποχώρηση και το ωράριο κάθε εργαζόμενου και συνεπώς να διασφαλίζεται η προστασία των δικαιωμάτων τους, επισκέφτηκε το πρωί ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Στην πρώτη φάση εφαρμογής η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει περίπου 121.000 εργαζόμενους, ενώ σχεδιάζεται η επέκτασή της σε όλους τους κλάδους της οικονομίας σε βάθος 12μήνου. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Επέκταση σε άλλους έξι κλάδους θα πραγματοποιηθεί για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Η διαδικασία της απογραφής για το σύνολο των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, ξεκίνησε την 1η Νοεμβρίου και θα διαρκέσει έως το τέλος του μήνα. Ο στόχος είναι αμέσως μετά, σταδιακά να ενταχθούν σε αυτό το νέο μοντέλο προσδιορισμού του ωραρίου εργασίας οι κλάδοι των ασφαλιστικών εταιριών, των security, των ΔΕΚΟ, η βιομηχανία, η εστίαση και ο τουρισμός. Την ίδια στιγμή, αναμένεται να ξεκινήσουν έλεγχοι στους δύο πρώτους κλάδους που εντάχθηκαν στο νέο μοντέλο απασχόλησης, δηλαδή στις Τράπεζες και στα Σούπερ Μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.

Σε ό,τι αφορά την απογραφική διαδικασία που ξεκίνησε χθες, ο εργοδότης δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία εργασιακής σχέσης που αφορούν το χρόνο εργασίας, καθώς και το ωράριο απασχόλησης σε ψηφιακή μορφή είτε ως σταθερό εβδομαδιαίο είτε ως μεταβαλλόμενο ανά ημέρα. Η απογραφή των εργαζόμενων μπορεί να γίνει σταδιακά (π.χ. για κάθε παράρτημα), με την προϋπόθεση να έχει ολοκληρωθεί για το σύνολο του προσωπικού μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.Με τη διαδικασία αυτή αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων, από τη νέα ψηφιακή διαδικασία.

Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου (Τρέχουσα Κατάσταση Ψηφιακής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας). Το ωράριο απασχόλησης θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

Τα πλεονεκτήματα που έχει η ψηφιακή κάρτα εργασίας από την εφαρμογή της και μετά, για τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις αλλά και το Δημόσιο είναι τα εξής:

  • Διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων με την πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας και την εξασφάλιση σημαντικού αποδεικτικού στοιχείου για την διεκδίκηση οφειλομένων.
  • Προστατεύονται οι υγιείς επιχειρήσεις από τον αθέμιτο ανταγωνισμό της «μαύρης» και υποδηλωμένης εργασίας.
  • Διευκολύνεται ο έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας και διαφανείς και αντικειμενικές διαδικασίες.
  • Προστατεύονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος από εισφορές.