H Pitsos φεύγει για Τουρκία, 250 εργαζόμενοι στην ανεργία…

Το φάσμα της ανεργίας είναι ορατό για τουλάχιστον 250 εργαζόμενους στο εργοστάσιο της εταιρίας Pitsos. Μια εταιρία με 155 χρόνια ζωής στην Ελλάδα, η οποία όμως φαίνεται ότι αποφάσισε, για λόγους μείωσης του λειτουργικού κόστους, να μεταφέρει την «γραμμή παραγωγής» στην Τουρκία. Συνεπώς, το εργοστάσιο στην χώρα μας βάζει «λουκέτο» και οι εργαζόμενοι μένουν στον δρόμο…

Η  «μαμά εταιρία», η γερμανική Bosch Siemens Hausegerate (BSH), αποφάσισε να κάνει πράξη την… απειλή της και να πραγματοποιήσει την μετεγκατάσταση του εργοστασίου της, στη γειτονική Τουρκία! Πρόκειται για μια «απειλή» που είχε εκφραστεί ήδη από το 2015, όμως τότε και με παρεμβάσεις των εργαζομένων, αλλά και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε αποτραπεί να μετατραπεί σε πράξη. Τώρα όμως, φαίνεται  ότι η εταιρία, μεσούσης της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, αποφασίζει να «βάλει μπροστά» το σχέδιό της, δημιουργώντας βέβαια μια σημαντική «τρύπα» στα κυβερνητικά σχέδια περί στήριξης και προώθησης των επενδύσεων στον ιδιωτικό τομέα.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου (ΠΟΕΜ) απέστειλε σχετική επιστολή προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας την άμεση πολιτική παρέμβασή του, ώστε να αποτραπεί αυτό το «εφιαλτικό» σενάριο.

Πάντως ήδη οι εργαζόμενοι την τελευταία δεκαετία έχουν περιοριστεί δραματικά. Υπολογίζεται ότι ήταν διπλάσιος ο αριθμός τους, κατά την έναρξη της οικονομικής κρίσης. Όμως σιγά-σιγά η εταιρία μείωσε το προσωπικό και ετοιμαζόταν έως το τέλος του 2021 να σταματήσει εντελώς την παραγωγή της στην Ελλάδα και να διατηρήσει μόνο το εμπορικό της τμήμα. Ο σχεδιασμός της είναι να ενισχύσει τα τμήματα παραγωγής σε χώρες όπως η Τουρκία, η Πολωνία και η Ρουμανία, που το εργατικό κόστος είναι πολύ χαμηλότερο…

Αξίζει να επισημανθεί ότι η εταιρία ΠΙΤΣΟΣ ιδρύθηκε το 1865, δηλαδή πριν από 155 χρόνια. Ήταν αμιγώς ελληνική έως το 2015 όταν και εξαγοράστηκε έναντι τιμήματος 3 δισ. ευρώ από την γερμανική εταιρία Bosch. Όπως σημειώνει η ΠΟΕΜ στην σχετική επιστολή της προς τον κ. Μητσοτάκη, οι εργαζόμενοι μιλούν ανοιχτά για «αθέτηση συμφωνίας» από την πλευρά του γερμανικού κολοσσού, καθώς με την εξαγορά της επιχείρησης είχε δεσμευτεί για επιπλέον επενδύσεις. Μάλιστα, στη συμφωνία που υπογράφηκε τότε, η εταιρία δεσμευόταν για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου, 700 θέσεων εργασίας, με κόστος κατασκευής στα 60 εκατ. ευρώ. Αντ’ αυτού διαπιστώνεται το ακριβώς αντίθετο… Οι εργαζόμενοι, απευθυνόμενοι προς τον πρωθυπουργό τονίζουν ότι «είναι στα χέρια της κυβέρνησης να παραμείνει το εργοστάσιο στην Ελλάδα, να γίνει επένδυση και να ενταχθεί στο σχέδιο και στις υποσχέσεις της κυβέρνησης για ανάπτυξη. Ανάπτυξη με κλειστά εργοστάσια, δεν υπάρχει».