«Παγίδα της αδράνειας»: Τι είναι και τι κινδύνους κρύβει

Τα άτομα από 38 έως 50 ετών πρέπει να δώσουν σημασία στην άσκηση και την ενδυνάμωση σώματος και νου, όταν τα ποσοστά δραστηριότητάς τους πέφτουν και χρόνο με το χρόνο  προσθέτουν μισάωρα καθιστικής ζωής στην καθημερινότητά τους…

Οι άνθρωποι, σύμφωνα με τον φυσίατρο – νευρολόγο James Ives, πέφτουν έτσι στην  παγίδα της αδράνειας. Αυτό, όπως λέει, αποδεικνύει και νέα έρευνα που έγινε από τους επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Texas Health Science Center στο Χιούστον (UTHealth).

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η μείωση της σωματικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια μιας δεκαετούς περιόδου στη μέση ηλικία παρατηρήθηκε και στους άνδρες και στις γυναίκες. Για το λόγο αυτό, συνιστούν τουλάχιστον δυόμισι ώρες μέτριας έντασης δραστηριότητα την εβδομάδα ή μία ώρα και 15 λεπτά έντονης έντασης δραστηριότητας την εβδομάδα ή ισοδύναμο συνδυασμό δραστηριότητας μέτριας και έντονης έντασης.

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση καταστάσεων όπως είναι η παχυσαρκία, η υψηλή αρτηριακή πίεση και ο διαβήτης τύπου 2, γι’ αυτό συνιστάται και από τους ειδικούς, οι οποίοι επισημαίνουν ότι οι νεότερες μελέτες έχουν διαπιστώσει τα οφέλη για την υγεία των μεγαλύτερων σε ηλικία ενηλίκων, ακόμα και όταν κάνουν μια ήπια βόλτα ή δουλειές του σπιτιού.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο «American Journal of Epidemiology».